top of page

מרק ירקות, קציצות בשר וקוסקוס: חמישי עם זהידה


בוקר טוב יום חמישי!

מתכון למרק ירקות וקציצות בשר בתוספת קוסקוס: מרק ירקות

מצרכים - קישואים, גזר, בטטה, תפוח אדמה, סלרי ,בצל, עדשים אדומות. אופן ההכנה: קוצצים את כל הירקות חוץ מהבצל והעלים של הסלרי, מטגנים את הירקות יחד עם העדשים עד שהירקות טיפה מתרככים, מוסיפים מלח ומים ואת ראש הבצל מקלפים ומכניסים לסיר שלם, מביאים לרתיחה על אש קטנה עד שהמרק מסמיך, בסוף מוסיפים את העלים של הסלרי ומרתיחים עוד 5 דק'.

קוסקוס: שמים בכלי, מוסיפים לקוסקוס טיפה מלח ומים מהמרק ומערבבים עד שהכל מתאחד, להוסיף כמות מים מהמרק כך שהקוסקוס לא יהיה יבש, לכסות את הכלי כדי שהאדים יבשלו טיפה את הקוסקוס (זאת לא טעות, לא משתמשים באש) הבישול מתבצע מהמים החמים של המרק.

קציצות

מצרכים: בשר טחון, בצל, חבילת פטרוזיליה, מלח, פלפל אנגלי, טיפה אגוז מוסקט. קוצצים את הבצל והפטרוזליה כמה שיותר דק, מערבבים את הבשר עם הבצל והפטרוזליה ומסיפים את כל התבלינים, לשים את הבשר במשך כמה דק' (כמו שלשים בצק) עד שהכל מתאחד.

יש שתי אופציות: 1: לשטח בתבנית תנור ולאפות-  להוסיף בחלק העליון טיפה שמן זית ואפשר לחתוך מעל פרוסות של עגבניות. 2: לקצוץ עבניות ולבשל בסיר עם שמן זית, להוסיף רסק עגבניות, אורגנו, בזיליקום ומלח,  לבשל עם מכסה כ 10 דק', להכין מהבשר קציצות ולהוסיף את הקציצות לציר של העגבניות,  לבשל חצי שעה על אש קטנה עם מכסה.  בתאבון!!



180 views0 comments
bottom of page